Pages

Monday, January 4, 2010

SK Brickfields (1) Masuk TV






Yang berkaca mata itulah permaisuri pujaan beta.

Dalam kesejukan dek siraman hujan awal pagi, hari pertama persekolahan sesi 2010 berjalan seperti dijadualkan. Hujan yang membasahi bumi tidak sedikit pun mengganggu kemeriahan hari pertama persekolahan di Sek Keb. Brickfields (1), Jalan Sultan Abd. Samad, Kuala Lumpur. Apa lagi hari ini, Unit Siaran Luar RTM mengadakan cross over untuk rancangan Selamat Pagi Malaysia. Merasa jugalah murid-murid dan guru-guru SK. Brickfields (1) bergaya di kaca TV, termasuk isteri saya.

Pada waktu yang sama, di sekolah yang berbeza, saya turut gembira menerima staf baharu yang akan bergandingan di Unit Bimbingan dan Kaunseling. Tugas saya nanti akan menjadi lebih mudah. Dan hari ini juga genaplah setahun penghijrahan saya (dari SK Brickfields 1) ke tempat baru sebagai Guru Bimbingan dan Kaunseling sepenuh masa. Tugas murni yang amat saya minati.

No comments:

Post a Comment