Pages

Friday, January 8, 2010

Leo Berbuah Lagi

Wajah terbaru Leo A.W.S yang saya rakam ketika mengunjugi rumahnya di Dewan Beta pada 13 Dis 2009 yang lalu.

Bagaikan pohon yang subur dan sering mengeluarkan buah. Begitulah Leo, penyair yang sentiasa gigih menerbitkan sendiri buku-buku puisinya. Buah terbaru Leo berjudul, 'Barulah Puas Hatiku', sebuah kumpulan esei yang memuatkan artikel yang ditulis sendiri disamping tulisan penulis-penulis lain yang pernah disiarkan di pelbagai media. Dalam buku ini, turut terdapat 2 buah artikel tulisan saya tentang Leo yang pernah tersiar di Berita Harian pada 17 Mac 1999 dan 27 Jun 2000.
Menjadi kelaziman Leo, mencatat sesuatu pada bahagian dalam kulit buku untuk saya. Dan saya amat gemar membaca catatannya walaupun berulang kali. Gambar di bawah itulah rumah kediaman Leo yang terletak di jalan Cikgu Will, Dewan Beta (Cikgu Ismail Mat, bekas guru saya yang menjadi calon BN dan tewas dalam Pilihanraya ke-12 menentang exco Kerajaan Negeri Kelantan, YB. Dato' Husam Musa). Dikenali dengan nama Pustaka Dewan Puisi.

No comments:

Post a Comment