Pages

Sunday, January 24, 2010

Menghirup Udara Segar di Cameron Highland

Sajian istimewa sebaik sahaja sampai di Green Hill Resort, Cameron Highland kira-kira pukul 8.30 malam, Jumaat, 22 Januari. Inilah nasi kerabu istimewa bikinan isteri saya dan kawan baiknya, Nazirah. Isteri saya menyediakan tumis, sambal kelapa dan ikan, kerabu, keropok dan budu. Nazirah dan Wan Zuhaimi masing-masing menyumbangkan nasi dan ayam goreng. Kami makan beramai-ramai. Seronok dapat berkumpul semula dengan rakan-rakan di sekolah lama saya. Kami ke sana menaiki 13 buah kenderaan persendirian. Kali ketiga saya menjejakkan kaki di kawasan tanah tinggi ini.
Turut merasa nasi kerabu, Pn. Kok Sea Yin, Guru Besar Sek. Keb. Brickfields 1. Menurut Pn. Kok, beliau dan anaknya sering membeli nasi kerabu di pasar malam.
Hj. Sarbini Tijan (YDP PIBG Sek. Keb. Brickfields 1) juga tidak melepaskan peluang untuk merasai keenakan makanan kegemaran rakyat Kelantan itu. Nasi kerabu sering menjadi pilihan bekas Pengurus KTM Antara Bandar ini jika sesekali bertandang ke negeri Che Siti Wan Kembang. Hj. Sarbini kini berkhidmat di Bahagian Pengangkutan Awam, JPM Putrajaya selepas melalui proses kenaikan pangkat baru-baru ini.
Hj. Sarbini dan isteri, Pn. Rosnim

Ahmad Wazif (berbaju kuning) leka bermain tanpa
menghiraukan kami yang sedang enak mengunyah
nasi kerabu.


Ahmad Aakif dan mamanya di ladang strawberry.

Ahmad Wazif pula sibuk bergambar dengan
Tasnim,
anak Zaliha, kawan karib isteri saya.
Wah, intimnya.

Menikmati segelas teh tarik berharga RM 6.00 sambil menghayati keindahan ladang teh yang menghijau. Ah, puas rasanya menyedut udara segar Cameron Highland ketika hampir senja!
Bergambar di Appartment Green Hill bersama-sama anak saya Ahmad Aakif (dipangkuan) dan Ahmad Wazif (di sebelah kiri saya). Turut bersama, dua orang anak Guru Penolong Kanan 1, SK. Brickfields 1 (di sebelah kanan saya).
Bergambar di ladang teh bersama-sama keluarga tersayang.
Dari kiri,
Ahmad Aakif (anak ke-2), Zaliza (isteri), saya dan
Ahmad Wazif (anak sulung).


Sempat bergambar sebelum pulang ke Kuala Lumpur.

Strawberi dan sayur-sayuran yang dibeli di KIA Farm.


Rebung ini saya beli dengan hanya RM 10.00 daripada
orang asli yang berniaga di tepi
jalan antara Simpang Pulai
ke Tanah Tinggi
Cameron.

Jagung madu. Manis jika di makan walaupun belum
direbus atau dibakar.

2 comments: