Pages

Tuesday, August 3, 2010

Saya hanya Ada 5 Tahun Untuk Hidup

3 Ogos 2010. Hari ini genaplah umur saya 36 tahun. Awal-awal pagi lagi, ketika perasaan sedikit resah kerana terperangkap dalam huru hara perubahan aliran trafik di Brickfields yang sedang melalui proses pembinaan 'little India', ketika menghantar isteri ke tempat bertugas, saya menerima kad hari jadi istimewa daripadanya. Ayat-ayat cintanya panas mengalir ke dalam pembuluh darah saya. Terima kasih isteriku, atas wangi cinta yang datang dari syurga.

Ingatan dan doa turut diterima daripada rakan-rakan sama ada melalui SMS mahu pun facebook. Terima kasih buat sahabat saya, Yusrizal yang tidak pernah lupa mengirimkan ucapan hari lahir pada setiap tahun, meski pun saya sebenarnya tidak mengetahui tarikh lahir beliau. Juga untuk abang angkat saya, Razali Husein yang menetap di Bagan Serai, Perak. Bagaikan sudah tertanam kukuh dalam ingatannya tarikh kelahiran saya. Setiap tahun, beliau yang saya panggil Abang Long adalah antara orang terawal mengirimkan ucapan. Isterinya, Kak Juriah tidak ketinggalan memberikan ucapan untuk saya.

Tidak lupa untuk Ima Pantai Dalam, sepupu saya Wan Hazawani, along atau Zatil Azhani (anak sulung abang angkat saya, Razali), Mak Mong, Che Harun, Azean Abdullah, Ridhuan, Hamid, Izwana Eman Boidozvi, Azahari Abdullah, Kak Adibah Affendi dan Kak Nurliza Yeo Abdullah (penerbit rancangan di Klasik Nasional), Khairul Munirah (dj Klasik Nasional), Norhana Nordin (dj Muzik FM), Hani Hafizah (wartawan TV RTM), Zamhuri Hamzah (pembaca berita radio RTM), Norazlina Muhamad (bekas dj Negeri FM yang kini bertugas di siaran Suara Malaysia), Fauziah Zakaria (dj Radio Malaysia Kuching FM), Zulastri Muhammad (dj KLFM), Sri Diah (editor & novelis), Zamzuri Mat Raji, Zulkifli Omar, Nazirah, Suriha Shamsudin, Lily Hafidza, Haziman Nawi, Mohd. Laisani, Naseem, Shahril Rizal, Saifullizan Senin, Ana Balkis (penulis & pensyarah UM), Goh Han Jian, Rosnani Ripin dan Wan Zuhaimi.

Jika hayat saya sepanjang Allahyarham Din Beramboi yang dipanggil Ilahi dalam usia ke-41, saya hanya boleh mengecapi kehidupan ini dalam masa 5 tahun sahaja lagi. Singkat bukan?

No comments:

Post a Comment