Pages

Sunday, November 22, 2009

Sekolah Mula Bercuti Pada 21 November 2009

Mulai Sabtu 21 November 2009 sekolah mula bercuti. Tetapi kebanyakan guru seperti saya terpaksa berada di sekolah untuk menyelesaikan pelbagai tugas yang belum sempurna. Pada setiap akhir tahun kesibukan agak melampau. Nafas menjadi sesak memandangkan cuti yang sebenarnya tidaklah banyak. Tolak dengan hari yang memerlukan kami berada di sekolah dalam tempoh bercuti, mesyuarat, urusan belajar dan urusan peribadi. Hari cuti menjadi semakin berkurangan. Saya agak lemas dengan aktiviti yang padat dan mencuri banyak masa untuk saya bersama orang tua di kampung. Wajah ibu dan ayah silih berganti dengan komitmen terhadap tugas dan urusan belajar yang tidak pernah habis. Masa untuk bersama-sama mereka menjadi amat sedikit.

Oleh kerana masa untuk bersama orang tua di kampung telah banyak tercuri, saya akan segera pulang ke Kota Bharu, Kelantan pada pagi esok walaupun sebenarnya saya dikehendaki datang ke sekolah sehingga Rabu ini. Saya selesaikan tugas seberapa segera dan memohon kebenaran daripada pihak pentadbir untuk pulang lebih awal. Tidak sabar rasanya untuk mengunyah daging lembu korban yang manis dan enak. Apa pun selamat bercuti untuk semua.

1 comment:

  1. Semoga persahabatan kalian kekal ke akhirnya.....

    ReplyDelete