Pages

Sunday, November 22, 2009

Merindui Penulis-Penulis Kelantan

SMS daripada Leo AWS, penulis puisi prolifik dari Kelantan yang memohon alamat saya untuk diposkan sebuah buku yang baru diterbitkan. Buku tersebut memuatkan rencana-rencana mengenai penglibatan beliau dalam dunia puisi. Turut dimuatkan beberapa artikel saya mengenai beliau yang pernah tersiar di akhbar tempatan. Hubungan saya dengan beliau telah lama terjalin. Sudah agak lama tidak menjenguk beliau di Dewan Beta. Dengan kedatangan SMS itu, kerinduan berputik semula bukan sahaja terhadap beliau malah rakan-rakan penulis di Kelantan yang telah lama tidak saya temui.

Jumaat lepas Leo AWS bersama-sama seorang lagi teman saya, Salman Sulaiman (penulis muda yang semakin perkasa di pentas sastera) bertandang ke KL untuk menghadiri Pertemuan Penyair-Penyair Nusantara di DBP. Oleh kerana terlalu sibuk dengan tugas dan urusan peribadi, sehingga kini saya masih belum berkesempatan menemui mereka yang menginap di Rumah Pena, Jalan Lapangan Terbang Lama, Kuala Lumpur. Saya masih terkilan kerana belum sempat menamatkan kerinduan untuk bertemu mereka. Ahad malam Leo dan Salman akan pulang ke Kelantan. Mudah-mudahan saya akan dapat menziarahi Cikgu Leo dan rakan-rakan penulis yang lain apabila pulang bercuti ke Kelantan tidak lama lagi.

No comments:

Post a Comment