Pages

Saturday, May 15, 2010

Berdiri Bulu Romaku


Tanggal 16 Mei datang lagi. Pada jam 10.35 malam tadi saya menerima sms pertama yang mengucapkan Selamat Hari Guru daripada rakan semaktab, Cikgu Mazri Husein. Awal pagi ini (6.35 pagi) saya menerima sms kedua daripada rakan guru yang saya dapati amat menghargai persahabatan kami yang terbina sejak kira-kira 8 tahun lalu. Terima kasih Faidzul Ezuan atas ucapan yang amat berharga.

Terima kasih juga untuk Azhar Melaka, Suguna, Wan Marzuki Wan Ramli, Azhar Ismail, Neklah, Abang Long (Razali Husein), Kak Fauziah Zakaria (dj Radio Malaysia Kuching FM) , Kak Rohani Zahid (Bahagian Penyelarasan & Penjadualan Radio RTM), Zulastree Muhammad (dj KLFM), Haniza Ahmad (dj Klasik Nasional) dan lain-lain yang turut mengucapkan hari guru untuk saya.

Setiap kali tiba hari guru, saya tidak mengharapkan apa-apa hadiah daripada murid-murid. Hanya cukup dengan peluang yang datang sekali setahun untuk menyanyikan lagu keramat bagi para guru, 'Guru Malaysia'. Setiap kali menyanyikan lagu ini sejak 16 tahun lalu (di maktab dan setelah menjadi guru terlatih), pasti bulu roma saya akan berdiri. Dan rasa terharu menguasai diri.

1 comment: