Pages

Saturday, March 27, 2010

Dari Taman Lucky ke Kg Pasir

Selamat tinggal kawanan tikus, gerombolan semut, lipas, air berkarat, dinding yang kusam, pendawaian yang usang, yang menjadi musuh ketat sepanjang lebih 3 tahun menjadi penghuni rumah teres 1 tingkat bernombor 43 di Taman Lucky, Jalan Puchong. Tarikh 31 Mac 2010 adalah tarikh perceraian kita dengan talak 3 yang amat bersejarah. Tak mungkin aku kembali lagi kepadamu wahai rumah yang pernah menjadi tempat tidur baringku, malah tempat aku menanam benih ke rahim isteri sehingga melahirkan dua orang putera kebanggaanku itu.

Walaupun masih terdapat sisa-sisa kasih sayangku terhadapmu kerana perkenalan kita agak panjang, iaitu semenjak aku masih bujang lagi, namun kesusahan yang telah kau berikan kepadaku adalah sesuatu yang amat tidak patut. Nanti akan kutinggalkan kau dengan seribu masalah yang membelenggu, kerana aku telah menemui cinta baruku. Inilah sebahagian daripada perjalanan hidupku. Dari Taman Lucky ke Kg. Pasir yang mampu memberikan aku sesuatu.

No comments:

Post a Comment